Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání výsledků testu spiroergometrie na běhátku a bicyklovém ergometru u elitních regionálních triatlonistů
VÁŇA, Jan
Cílem naší práce bylo porovnat elitní adolescentní a dospělé triatlonisty z Jihočeského kraje na základě výsledků ze spiroergometru na běhátku a bicyklu. Veškerá měření proběhla v Laboratoři funkční zátěžové diagnostiky na KTVS PF JU. Mezi zkoumané parametry patřila hodnoty VO2max, dechový objem, minutová ventilace, dechová frekvence, tělesné procento tuku. Zátěžové testy byly uskutečněny za pomocí běžeckého ergometru Cortex metacontrol 3 000 a bicyklového ergometru LODE Excalibrum Sport. Další využitým přístrojem pro zjištění informací o tělesném složení bylo využito bioimpedančního přístroje Tanita BC 481 MA. Jedním ze sledovaných parametrů byla hodnota VO2max, která byla u adolescentů větší než u dospělých. U adolescentů byla 67,8 ? 6,3 ml.min-1.kg-1 na bicyklu a 69,2 ? 4,9 ml.min-1.kg-1 na běhátku. U dospělých tato hodnota 67,8 ? 7,2 ml.min-1kg-1 na bicyklu a 65,8 ? 8,61 ml.min-1.kg-1 na běhátku. V ostatních námi sledovaných ventilačních parametrech, kromě dechového objemu na bicyklu jsme zaznamenali větší hodnoty u dospělých. Hodnota VO2max byla pak vyšší u obou souborů na běhátku z tohoto důvodu se domníváme, že triatlonisté jsou spíše běžci než cyklisté. Dále jsme zjistili, že rozdíl hodnoty VO2max je u triatlonistů menší, než u běžců a cyklistů. I přes nedokončený vývoj mají adolescentní triatlonisté Jihočeského kraje vyšší hodnotu VO2max než dospělí.
Cyklističtí lobbyisté a vynalézání politiky v pozdně moderní době
Fiala, Šimon ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
V řadě světových metropolí včetně Prahy se v posledních letech rozhořela cyklistická kontroverze. Cyklisté pořádají spanilé jízdy městy a požadují nejen lepší podmínky pro cyklistiku, ale také "žitelné město" a "kvalitní veřejný prostor". Tato práce zasazuje tento fenomén do kontextu teorie rizikové společnosti, kterou doplňuje o cenné impulzy teoretické tradice ANT. K cyklistické kontroverzi je přistupováno jako k instanci vynalézání politiky. Co je na kole politického? Ukazuje se, že více, než by se mohlo zdát. V rámci této práce je představena historie politizace bicyklu jakožto vehiklu různých zájmů. Výsledkem této trajektorie je ustavení kola jako diskurzivního opaku automobilu a klíčového nástroje kritiky směřování moderní civilizace. Díky těmto konotacím i díky zapojení kola do žitých světů obyvatel měst se bicykl vyjevuje jako příhodný nástroj k vtahování městských občanů do protestu proti odcizenému městu kolonizovanému automobily, unášenému parciálními zájmy a zanedbávanému politickou reprezentací. Kolo je unášeno cyklistickými lobbyisty jako symbol městské revoluce. Tato práce představuje výsledky empirického výzkumu provedeného v období června 2013 - dubna 2015. Předmětem výzkumu bylo rozdmýchávání cyklistické kontroverze pražskými cyklistickými lobbyisty. Práce mapuje aktivity cyklistických...
Porovnání výsledků testu spiroergometrie na běžeckém a bicyklovém ergometru u sportovců s rozdílnou specializací
MARKO, David
Výběr mezi běžeckým či bicyklovým ergometrem není v každé laboratoři umožněn. Ve výsledcích měření na ergometrech s rozdílnou specifičností zátěže mohou být značné rozdíly. Cílem naší práce je zjistit rozdíl hodnot při spiroergometrickém testu na běžeckém a bicyklovém ergometru u sportovců s rozdílnou specializací, adolescentních kategorií horských cyklistů a běžců na střední a dlouhé tratě. K veškerému testování byla využita Laboratoř funkční zátěžové diagnostiky KTVS PF JU. Cyklisté a běžci absolvovali oba testy v období tří dnů a za stejného stavu fyzické kondice. Mezi zkoumané parametry patřila hodnota VO2max, dechový objem, minutová ventilace, dechová frekvence, maximální srdeční frekvence a maximální wattový výkon. Naše výsledky prokázaly u běžců věcně významné rozdíly u všech námi zkoumaných parametrů. Věcně významný rozdíl ve výsledcích měření cyklistů byl zaznamenán u parametrů VO2max, dechového objemu, minutové ventilace a wattového výkonu. Průměr hodnot u nejdůležitějšího parametru VO2max činil u běžců 60,6 ? 4,24 ml.min-1.kg-1 při běhu a 56,0 ? 5,34 ml.min-1.kg-1 při jízdě na bicyklu, cyklisté dosáhli hodnot 56,6 ? 5,16 ml.min-1.kg-1 při běhu a 61,30 ? 4,47 ml.min-1.kg-1 při jízdě na bicyklu. Výsledky naší práce prokázaly věcně i statisticky významné rozdíly ve výsledcích měření na běžeckém a bicyklovém ergometru v závislosti na typu tělesné zátěže.
Cyklističtí lobbyisté a vynalézání politiky v pozdně moderní době
Fiala, Šimon ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
V řadě světových metropolí včetně Prahy se v posledních letech rozhořela cyklistická kontroverze. Cyklisté pořádají spanilé jízdy městy a požadují nejen lepší podmínky pro cyklistiku, ale také "žitelné město" a "kvalitní veřejný prostor". Tato práce zasazuje tento fenomén do kontextu teorie rizikové společnosti, kterou doplňuje o cenné impulzy teoretické tradice ANT. K cyklistické kontroverzi je přistupováno jako k instanci vynalézání politiky. Co je na kole politického? Ukazuje se, že více, než by se mohlo zdát. V rámci této práce je představena historie politizace bicyklu jakožto vehiklu různých zájmů. Výsledkem této trajektorie je ustavení kola jako diskurzivního opaku automobilu a klíčového nástroje kritiky směřování moderní civilizace. Díky těmto konotacím i díky zapojení kola do žitých světů obyvatel měst se bicykl vyjevuje jako příhodný nástroj k vtahování městských občanů do protestu proti odcizenému městu kolonizovanému automobily, unášenému parciálními zájmy a zanedbávanému politickou reprezentací. Kolo je unášeno cyklistickými lobbyisty jako symbol městské revoluce. Tato práce představuje výsledky empirického výzkumu provedeného v období června 2013 - dubna 2015. Předmětem výzkumu bylo rozdmýchávání cyklistické kontroverze pražskými cyklistickými lobbyisty. Práce mapuje aktivity cyklistických...
Návrh a ověření cyklotras v okolí Blanského lesa\\
BRABEC, Daniel
Diplomová práce je zaměřena na ověření a návrh cyklotras v chráněné krajinné oblasti Blanský les. Práce se zabývá současným stavem těchto cyklotras, jejich popisem a návrhy na jejich zlepšení a zvýšení atraktivity. Dále diplomová práce obsahuje nové návrhy cyklotras, jejichž cílem by mělo být poznání krajiny, spojené s pohybovou aktivitou a zároveň by měly tyto nově navržené cyklotrasy citlivě zasahovat do ekologie krajiny. Každá trasa je zobrazena a zakreslena do mapy, případně je navržena pro využití GPS navigace, obsahuje kilometráž, převýšení a návrhy na KPČ.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.